محیط ‌بان گلستانی از زندان آزاد شد

چهارشنبه،۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

گروه جامعه - محیط زیست - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان اعلام کرد: محیط ‌بان ساکن شهرستان گمیشان این استان که به علت قتل غیرعمد در زندان بود، با رضایت اولیای دم و پرداخت دیه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، از زندان آزاد شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، امیر عبدوس گفت: این محیط ‌بان گمیشانی مهر ماه سال 95 یک صیاد در منطقه تالاب بین المللی گمیشان را بر اثر تیراندازی کشته بود و به علت قتل غیرعمد در زندان بازداشت بود.
وی یادآور شد: این محیط بان با گذشت اولیای دم مقتول و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور، از زندان آزاد شد.
وی افزود: قربان محمد دبیری، محیط بان تالاب بین ‌المللی گمیشان در مهر ماه سال 95 به هنگام گشت و کنترل در حاشیه این تالاب، متوجه حضور چند صیاد شده و در حین تیراندازی هوایی برای متواری کردن صیادان، به اشتباه و غیر عمد، یکی از صیادان را از ناحیه پا مجروح کرد که این فرد پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد.
عبدوس گفت: در طول مدت یک سال و نیم، تلاش های زیادی برای کسب رضایت خانواده مقتول توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام شد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تکرار نشدن چنین وقایعی گفت: درگیری بین محیط بانان و شکارچیان لاجرم به مجروحیت یا کشته شدن طرفین می انجامد و 120 شهید و صدها مجروح در راه حفظ محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجرا است.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

کد خبر: 734