سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت

دوشنبه،۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت

گروه اقتصادی - سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پیام ایران، بر اساس اطلاعات رسیده به ایسنا از وزارت نفت، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر با هدف مقابله با قاچاق کاهش یافته است و این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر ماهانه ندارد.

این اقدام با هدف کاهش و جلوگیری از بحث قاچاق و کنترل سهمیه آزاد که در استانهای جنوب شرقی انجام می‌گیرد، صورت گرفته است. در شهرهای بزرگ مردم از این سهمیه ۳۰۰۰ تومانی استفاده نمی‌کنند و اکنون همه جایگاه‌های سوخت دارای کارت آزاد هستند و افراد مشکلی برای سوخت‌گیری نخواهند داشت.

همچنین در برخی خبرها ادعا شده که ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به‌ میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش می‌یابد.

در این باره اینگونه اعلام شد که امکان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در زمان کرونا، ۶ ماه یعنی ۳۶۰ لیتر بود که در آن زمان با توجه به کاهش مسافرت‌ها و عدم نگرانی برای ذخیره سهمیه سوخت، این زمان به ۹ ماه افزایش پیدا کرده بود، اما اکنون ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به‌ میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافته است.

این مساله بدین معنا است که امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین داشته باشد، در ماه‌های آتی سهمیه جدید دریافت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 15234