اعتراض «یلدا ابتهاج» به تحریف چهره پدرش و شجریان در یک سریال

دوشنبه،۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اعتراض «یلدا ابتهاج» به تحریف چهره پدرش و شجریان در یک سریال

گروه فرهنگ و هنر - جایگزین کردن چهره ای ناشناس به جای چهره سایه و شجریان در یک سریال خبر ساز شد.

به گزارش پیام ایران، به دنبال این اتفاق، یلدا ابتهاج دختر سایه  یادداشت اعتراضی نوشت.

یلدا ابتهاج نوشت: به قول سایه ما در روزگار استکباری زندگی می کنیم. این روزها به هر طرف که نگاه می‌کند، دور ما را جعلی و دروغ احاطه کرده است. روزی روزگاری برای دانستن اصل آن مهم دانستن نقطه مرجع بود. می توانید اصل را از تقلبی تشخیص دهید. امروز شبه هنر! وارونه شده است که هر اصل را از محتوایش خالی کنیم و با جایگزینی های زشت و بی محتوا اصل را رها کنیم و به گوشه ای متروک بفرستیم و جایگزین آن را به مردم و جامعه بدهیم، اما این افکار و اعمال از کجا می آید؟ ? چه سیاستی پشت پرده و از سوی اتاق های فکر برای این اخلال در نظر گرفته شده است؟ راه دیگه ای هم میشه؟ آیا کسانی که به این تفکر و عمل می پردازند در دنیای امروز آنقدر عقب مانده اند که تشخیص عقب ماندگی ذهنی آنها آنقدر سخت است؟ آیا طراحان و طراحان این افکار شیطانی آنقدر از این کره خاکی دور شده اند که اسناد تاریخی را تحریف و نابود می کنند؟ آنها در آینده چگونه به فرزندان خود و فرزندان فرزندان خود پاسخ خواهند داد؟ شما هرگز نمی توانید ایران را مورد خطاب و نمایندگی قرار دهید!

photo_2024-01-16_15-47-02.jpg

معنا و انگیزه حذف «سایه» از فیلمی تاریخی چیست و فروغ، فریدون مشیری و خانم بهبهانی را که امروز دیگر نیستند، به جای او بگذارند؟ چه کسی از این تحریف تاریخ سود می برد؟

چگونه می توان با گرفتن عکس تاریخی و استفاده از تکنیک ها و امکاناتی که برای حفظ اسناد تاریخی باید از آن استفاده کرد، تاریخ را تحریف کرد؟ مردم این سرزمین اجازه نمی دهند هویت و اصالت آنها برای منافع شخصی و در شرایط بی ثباتی و ناآگاهی به قهقرا برود. این نوع رفتار در سایر کشورهای جهان طبق قوانین جرم محسوب می شود. تاریخ یک داستان نیست. این هم داستانی است که مردم آن را دوست دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15233