بررسی فقهی کاشت ناخن در نشست علمی حوزه علمیه زنان

سه شنبه،۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بررسی فقهی کاشت ناخن در نشست علمی حوزه علمیه زنان

گروه اجتماعی- نشستی علمی برای بررسی فقهی کاشت ناخن در اراک برگزار شد.

به گزارش پیام ایران به نقل از خبرگزاری حوزه، استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: کاشت ناخن از آرایش‌های نوظهوری است که به نوعی یک هجمه فرهنگی محسوب می شود.

کرسی علمی ترویجی « تحلیل فقهی کاشت ناخن با نگاهی به مانع بودن آن برای طهارت » توسط مدارس علمیه تخصصی سطح ۳ و۴ اراک، برگزار گردید.

در این کرسی علمی_ترویجی خانم سمیه حسینی به عنوان ارائه دهنده به توضیح عنوان پرداخت و گفت:« کاشت ناخن از جمله آرایش‌های نوظهوری است که به نوعی یک هجمه فرهنگی محسوب می شود این نوع آرایش انواع مختلفی دارد، اما آنچه محل بحث است، نوعی از ناخن مصنوعی است که پودری یا ژله ای می باشد و به سختی برداشته می شود، به طوری که آب به زیر آن نفوذ نمی کند. مسئله مهم مورد پژوهش این است که آیا مانعی برای طهارت و عبادت ایجاد می کند یا خیر؟

وی در ادامه افزود: تعجیز عملی مکلف در وقت عبادت حرام است و شخص فاقد طهورین محسوب می شود و او می بایست عبادتها را بدون طهارت انجام دهد و بعد از بر طرف شدن مانع قضا کند.

سپس خانم معین السادات ناقد این کرسی علمی_ترویجی بیان کرد: می بایست ابتدا مانعیت مطرح می شد و بحث علاوه بر تحلیل دلالی، از نظر سندی هم بررسی شود و می بایست بحث مانعیت در وقت و خارج وقت، جا به جا شود و مفاهیم بحث در ابتدای مقاله آورده شود و همچنین چینش مطالب در تحلیل موضوعی متزلزل است.

وی اظهار کرد: در این مقاله باید از فتاوا استفاده می شد.

در پایان خانم حسینی به برخی از اشکالات ناقد پاسخ دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15213