"شستن میت" و کار در غسالخانه مجازات بی حجابی شد؟

چهارشنبه،۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
 "شستن میت" و کار در غسالخانه مجازات بی حجابی شد؟

گروه اجتماعی - آیا کار در غسالخانه به عنوان مجازاتی برای بد حجابی در نظر گرفته شده است؟

به گزارش پیام ایران، دادگاه زنی را بخاطر عدم رعایت حجاب حین رانندگی به "یک ماه شستن میت در غسالخانه شهر تهران" محکوم کرده‌است به عنوان مجازات تکمیلی.

کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امیدوارم این رأی، که تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد واقعی نبوده و ساختگی باشد.

دادگاه زنی را بخاطر عدم رعایت حجاب حین رانندگی به "یک ماه شستن میت در غسالخانه شهر تهران" محکوم کرده‌است به عنوان مجازات تکمیلی.

فارغ از اینکه دلایل دادگاه برای محکومیت متهم قابل ایراد و اشکال است، آنچه به مجازات تکمیلی تعیین کرده حیرت‌آور است.

مجازات تکمیلی به استناد همان ۲۳ قانون مجازات اسلامی باید با نوع جرم، کیفیت ارتکاب جرم و شخصیت متهم سازگار باشد. آن قاضی که چنین حکمی صادر کرده است چه رابطه‌ای بین جرم ارتکابی متهم و چنین مجازات شگفت‌آوری دیده‌است. سالهای طولانی است که تحمیل رنج و درهای سخت به محکوم از اهداف مجازاتها خارج شده‌ است.

دادگاهی که یک ماه شستن میت را به عنوان مجازات تکمیلی به کسی تحمیل می‌کند نه شناختی صحیحی از انسان دارد. نه درک درستی از مجازاتها.

اگر این دادنامه واقعی است و ساختگی نیست، امیدوارم که در مرحله تجدیدنظر نقض شود که چنین آرایی وهن عدالت و وهن دستگاه قضاست.

5882453.jpg

 

ضرغامی: کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی‌کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در "انتقاد به احکامی که برای برخی هنرمندان کشور صادر شده است" توئیتی منتشر کرد و نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب ، به جای اینکه مشکل حجاب و عفاف را حل کند، باعث ایجاد چالش‌های مهم‌تر و بیشتری خواهد شد.»

او اضافه کرد: اینکه کسی را به عنوان مجازات موظف کنیم حتما در غسالخانه با اموات و میت محشور شود، درست نیست. غسالی شغل شریفی است. اگر کسی از دنیا برود و اگر هیچ‌کس نباشد که میت را غسل و کفن کند بر ما واجب شرعی است که این کار را انجام دهیم. حالا اگر بعضی‌ها ایثار می‌کنند و این کار را انجام می‌دهند نباید مورد بی‌احترامی قرار بگیرند و برای مجازات بی‌حجابی، افراد را به مرده‌شورخانه بفرستیم. عمیقا به این موضوع انتقاد دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 15113