متافیتنس، باشگاه سوپر لاکچری در خیابان فرشته

پنج شنبه،۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
متافیتنس، باشگاه سوپر لاکچری در خیابان فرشته

گروه اقتصادی - مطلبی درباره باشگاه «متافیتنس» به قلم دکتر داریوش عباسی در وب سایت اقتصاد کارا به رشته تحریر درآمد که خواندن آنرا به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش  پیام ایران ‏، ما در دنیایی زندگی می کنیم که ثروت، اصلی ترین شاخص سنجش افراد است و بر این اساس، با جایگاه و تمکن مالی بیشتر، منزلت بیشتری پیش روی شماست.  درفضای سرمایه سالار و بدون هیچ قضاوت و جبهه گیری، باید پذیرفت که برای دریافت کالا و خدمت بهتر، باید بیشتر بپردازی و به اصطلاح، هرچقد پول بدهی، همانقدر هم آش می خوری.

جمعه گذشته در تهران، باشگاه ورزشی با نام «متافیتنس» راه اندازی شد که شهریه یکساله vip  آن، 320 میلیون تومان است و ثبت نام کننده می تواند علاوه بر داشتن مربی آلمانی و تجهیزات تناسب اندام ایتالیایی، از استخر و سونا و جکوزی و رستوران و کافی شاپ و ماساژ استفاده کند و تحت چک آپ پزشکی برای شناخت توانمندی و نقاط ضعف سلامتی اش قرار گیرد. این مجموعه در دورانی که زاکربرگ با رونمایی از جهان متاورس، این واژه را به ترند جهانی تبدیل کرده، متافیتنس و باشگاهی برای مدیران تاثیر گذار نام گرفته است. سپهر تاروردیان مدیرعامل یک شرکت برگزاری همایش های داخلی و خارجی، موسس و مالک این مجموعه است.

ذکر این نکته جالب است که بوردیو جامعه شناس فرانسوی در نوشته هایش از دو نوع بدن صحبت می کند؛ بدن فرادستان و بدن فرو دستان. آیا واقعا اینچنین نیست؟ گزارش اقتصاد کارا در این باره را بخوانید:

افتتاح یک باشگاه بدنسازی و تناسب اندام در شمال شهر تهران با مدیریت سپهر تاروردیان  و با نام جذاب " متا فیتنس" با حضور 4 سوپراستار دنیای فوتبال و مطرح دنیا، خبرساز شد.

جمعه گذشته، مراسم افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در خیابان فرشته تهران به عنوان گرانترین منطقه تهران با حضور لوتار ماتئوس، مارکوس مرک، آندریاس برمه و پیر لوییجی کولینا مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. این باشگاه بدنسازی سوپرلاکچری به نام " متا فیتنس " در طبقه نهم مجتمع تجاری سام سنتر در خیابان فرشته تهران واقع شده است. حمید استیلی و دراگان اسکوچیچ و برخی از چهره‌های فوتبالی داخلی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 هزینه یک سال حق عضویت این باشگاه سوپر لاکچری ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود. به عبارتی برای استفاده از امکانات این باشگاه که گفته شده از کادر مربیگری و پزشکی آلمانی استفاده می‌کند باید ماهی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. هنوز به طور کامل مشخص نیست این باشگاه اشتراک‌های ماهانه و ارزان قیمت‌تر با امکانات کمتر و تعداد روز محدودتر هم دارد یا نه، اما گویا اشتراک طلایی‌اش که به مشترک اجازه می‌دهد هر روز از امکانات مجموعه استفاده کند، نزدیک ۲۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود.

امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس که آن شب در مراسم افتتاحیه باشگاه حضور داشت، می‌گوید "برای میهمانان اعلام شد هزینه یک سال باشگاه، ۱۲۴ میلیون تومان است که به حاضرین در صورت تمایل، ۲۵ درصد تخفیف افتتاحیه هم داده می‌شود."

انتشار تصاویر افتتاحیه این باشگاه سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخت. بیشترین انتقادات نیز به خبر‌های منتشر شده درباره شهریه باشگاه بود.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور سابق نیز در توییتی به افتتاحیه این باشگاه لاکچری واکنش نشان داد. او نوشت: "احتمالا اعضای بسیار محترم و متنفذ آن باشگاه/ کلاب/ لژ، فقط بدنسازی نمی‌کنند، بلکه بازی‌سازی و کارسازی و کادرسازی هم می‌کنند. "

امید قمی، مدیرکل ورزش و جوانان شمیران در مورد وضعیت این باشگاه بدنسازی گفت: باشگاه مورد نظر به دنبال دریافت مجوز از اداره کل ورزش جوانان تهران بود ومجوز تأسیس باشگاه هم گرفته شده است، اما در مورد نرخ شهریه‌ها چیزی مطرح نشده است.  وی ادامه داد: البته باید حضور بخش خصوصی در ورزش را قدر بدانیم، چون خیلی از افراد هستند که سرمایه‌های خود را یا خارج از کشور یا در بخش‌های دیگر می‌برند. ما باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، اما در مورد بحث شهریه و نوع کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند، باید نظارت‌هایی صورت بگیرد که وظیفه ذاتی وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان است.

۲۵ میلیارد هزینه راه اندازی

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد، ۲ مالک باشگاه بدنسازی لاکچری خبرساز برای راه‌اندازی و تجهیز آن مبلغی در حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند. این باشگاه بدنسازی دارای ۱۵۰۰ متر مساحت است. در رستوران این مجموعه، غذاهایی مثل خاویار، انواع استیک‌ها و... سرو می‌شود.

ثبت‌نام در این باشگاه که دارای استخر، سونا، جکوزی،سالن ماساژ، کافی شاپ و رستوران به دو صورت VIP به مبلغ ۳۲۰ میلیون در سال و عادی به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان در سال انجام می‌شود. افرادی که سالانه مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند، در هنگام ثبت نام یک کارت اعتباری مصرفی به مبلغ ۲۴ میلیون تومان دریافت می‌کنند که با آن کارت می‌توانند در طول سال از بخش‌های مختلف باشگاه مثل رستوران و کافی شاپ خرید کنند و از دیگر خدمات مثل ماساژ نیز بهره‌مند شوند.

گنجایش این باشگاه بدنسازی ۲۰۰ نفر است. تمامی تجهیزات این باشگاه بدنسازی نیز از یک برند مطرح ایتالیایی تهیه شده که به صورت مستقیم وارد ایران شده‌ است.

محمد محمدی، مربی ارشد این باشگاه می گوید:  مالکیت باشگاه بر عهده ۲ نفر است که سیاسی و آقازاده نیستند و صرفا "بیزینس من" هستند. کلیه مجوزهای قانونی این باشگاه پیش از افتتاح اخذ شده است و هیچ مشکلی در فعالیت آن وجود ندارد.  اینکه گفته شده برخی مربیان این باشگاه اروپایی هستند، اصلا صحت ندارد.

به گفته وی، این باشگاه در حقیقت باشگاه مدیران ارشد کشور است. افراد پس از ثبت نام ابتدا زیر نظر دکتر عمومی به صورت کامل چکاپ می شوند، سپس توسط متخصص فیزیوتراپی به صورت کامل با دستگاه های مختلف مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و بعد از آن نیز رژیم غذایی مناسب، توسط پزشک تغذیه تجویز می‌شود. بعد از طی کردن این مراحل که در اَپ باشگاه صورت می گیرد، به مربی سپرده می شوند و کار آغاز می‌شود.

باشگاه از ساعت ۶ صبح کار خود را آغاز و تا ساعت ۲۳ به فعالیت ادامه می‌دهد و در حال حاضر فقط مختص آقایان است.

سپهر تاروردیان کارآفرین جوان که از موسسین این باشگاه هست در سالهای گذشته در داخل و خارج اقدام به برگزاری همایشهای بین المللی نموده است. وی مدیرعامل شرکت همایش فرازان بوده و تلاش نموده با انتخاب موقعیت و امکانات عالی، باشگاه را برای مخاطبان و مشتریان آشنای خود تحت عنوان باشگاه متا فیتنس راه اندازی نماید. تاروردیان پیشتر و در خلال برگزاری همایشهای بین المللی خود، باشگاه مدیران تاثیرگذار را راه اندازی نموده بود که ظرفیت بالقوه ای برای مشتریان این مجموعه بسیار مدرن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 14460