سیستان گرفتار سیل و خرابی

يکشنبه،۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
سیستان گرفتار سیل و خرابی

گروه استان ها - استان سیستان و بلوچستان دچار سیل ویرانگر و خسارت فراوان شده است.

به گزارش پیام ایران، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان موجب وزش تندبادهای شدید و سامانه مونسون در نواحی جنوبی استان سبب بارش‌های سنگین و سیلاب شده و این روزها بطور همزمان شمال و جنوب منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

محسن حیدری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته ایرانشهر با ۲۶.۵ میلی‌متر بارندگی دومین شهر پربارش کشور و زابل با تندباد ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رکورد دار وزش سریعترین باد در ایران بوده است.

وی با اشاره به سرعت باد در منطقه سیستان افزود: تندباد امروز که یکی از سریعترین تندبادها در ۳۶ سال اخیر در منطقه بوده دید افقی در زابل را به ۲۰۰ و زهک را به حدود ۱۰۰ متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز گذشته تا کنون از ۴۴ ایستگاه هواشناسی در سراسر استان گزارش بارندگی شده که توابع شهرستان نیکشهر، ایرانشهر و خاش بیشترین مقادیر بارش‌ها را دریافت کرده‌اند. 

وی از تداوم بارش ها در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهارداشت: بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان نیز همچنان تداوم خواهند داشت لذا توصیه می‌شود هم استانی‌های عزیز به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی به هشدارهای صادر شده از سوی هواشناسی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15123