کانادا جذاب ترین مقصد مهاجرت - صفر تا صد مهاجرت به کانادا

پنج شنبه،۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳
کانادا جذاب ترین مقصد مهاجرت - صفر تا صد مهاجرت به کانادا

گروه بیت الملل - کانادا به عنوان بهترین کشور جهان برای مهاجرت شناخته می‌شود و سالانه هزاران نفر برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. از آنجایی که این کشور یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در میان ایرانیان است، آشنایی با روش‌های مهاجرتی و اخذ اقامت آن از بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ‏، در حال حاضر در کانادا 30 گروه قومیتی مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همین موضوع موجب غنی‌ شدن فرهنگ کانادایی در خلقیات اجتماعی و هنجارهای فرهنگی شده است. 

همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب کشور محل اقامت، وضعیت اقتصادی و امکانات رفاهی آن کشور است. کانادا با درآمدی حدود 1.6 تریلیون دلار در سال ، یکی از ده کشور برتر اقتصادی جهان به حساب می‌آید که بخش عمده آن علیرغم منابع طبیعی گسترده، متکی به خدمات است، به نحوی که 78.9% از افراد در حرفه‌های خدماتی مشغول به کار هستند. پس از خدمات، حرفه‌های مربوط به تکنولوژی بزرگترین بخش ساختار اقتصادی کانادا را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل این کشور به مقصد دلخواهی برای دانشجویان حوزه فناوری و علاقه‌مندان به مشاغل در این زمینه تبدیل شده است. علاوه بر آن، سیستم بانکی این کشور از ثبات بسیار خوبی بهره‌مند بوده و از سال 1983 تا کنون به هیچ بحران بانکی و مالی دچار نشده است. 

بر اساس سیاست‌های آموزشی دولت کانادا، تحصیلات و آموزش بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، تا جایی که کانادا را به عنوان تحصیلکرده‌ترین کشور جهان لقب داده‌اند. در واقع حدود 54% از مردم کانادا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و دانشجویان کم درآمد نیز می‌توانند از بورسیه‌های گوناگونی بهره‌مند شوند. همچنین سه دانشگاه مشهور کانادا همچون دانشگاه تورنتو، مک‌گیل و بریتیش کلمبیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان بر طبق سیستم رتبه‌بندی QS هستند. به همین دلیل تحصیل در کانادا برای دانشجویان سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد.

بر طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، برای خدماتی درمانی هر فرد در کانادا سالانه بیش از 6 هزار دلار هزینه می‌شود. در واقع بیمه درمانی سراسری و امکانات پیشرفته پزشکی متوسط امید به زندگی را در این کشور به 82 سال رسانده و کانادا را در این رتبه‌بندی در مقام 18ام جهان قرار داده است. هم‌چنین سیاست‌های شغلی در این کشور، در راستای آسایش بیشتر کارمندان تنظیم شده و تنها کشور شمال آمریکاست که در آن کارمندان مرخصی اجباری دارند. حتی مرخصی زایمان والدین از هر کشور دیگری طولانی‌تر است و می‌تواند 18 ماه به طول بیانجامد. همچنین دسترسی به بیمه‌های مختلفی چون بیمه اشتغال، بیمه بازنشستگی و تسهیلات مراقبت از کودکان ثبات شغلی مناسبی را برای کارمندان فراهم کرده و دلایل مهاجرت به کانادا را دوچندان می‌سازد.

در سال 2018، کانادا در میان ده کشور صلح‌طلب جهان، مقام ششم را از آن خود کرد. می‌توان گفت که سیاست خارجی دوستانه و دوری از تشنج‌های سیاسی باعث شده تا بسیاری از مردم جهان، به ویژه ایران با جدیت به مهاجرت به کانادا فکر کنند. 

دولت کانادا از سال 2015 برای افزایش رشد اقتصادی و جذب نیروی کار ماهر سیستم جدیدی را به نام اکسپرس اینتری  (EXPRESS ENTRY) برای هروندی و مهاجرت کانادا (CIC) تقاضاهای مهاجرت به کانادا را برای اخذ اقامت کانادا از سه طریق بررسی می‌کند:

برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program ‪(FSWP)‬

برنامه نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز The Federal Skilled Trades class ‪(FSTP)‬

برنامه مهاجرت از طریق تجربه کار در کانادا The Canadian Experience Class ‪(CEC)‬

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)

 برای اخذ اقامت دائم کانادا متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

در طول 10 سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار مستمر و تمام وقت یا معادل آن را در 24 موقعیت شغلی زیر داشته باشند

مدیر مهندسی، تحلیلگر مالی و سرمایه‌گذاری، زمین‌شناس و اقیانوس شناس، مهندس شهری، مهندس مکانیک، مهندس شیمی، مهندس معدن، مهندس زمین‌شناسی، مهندس پتروشیمی، مهندس هوا و فضا، مهندس کامپیوتر (به استثنای مهندس و طراح نرم‌افزار)، نقشه‌بردار زمین، برنامه‌نویسان کامپیوتری و توسعه‌دهنده رسانه‌های تعاملی، تکنسین و مکانیک ابزار صنعتی، بازرسان بهداشت عمومی، محیط‌زیست، بهداشت و امنیت شغلی، متخصص شنوایی و گفتار درمانی، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر، فن‌شناس آزمایشگاه پزشکی، تکنسین آزمایشگاه پزشکی و دستیار آسیب‌شناس، تنفس درمانگر، اپراتور اتاق عمل و تکنسین قلبی ریوی، تکنسین پرتونگاری پزشکی، سونوگراف، تکنسین کاردیوگرافی (قلب) و تکنسین تشخیصی الکتروفیزیولوژیک

در مهارت‌های گفتاری و شنیداری آزمون آیلتس نمره 5، در مهارت‌ خواندن نمره 3.5 و در مهارت نوشتن نمره 4 را کسب کنند.

از طرف یک کارفرما در کانادا پیشنهاد کار تمام وقت دریافت کرده و شایستگی عهده‌دار شدن آن سمت را داشته باشند.

در موسسه‌ای معتبر در کانادا مدرک دکترای خود را کسب کرده و یا حداقل دو سال از آغاز دکتری آن‌ها گذشته باشد. 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز (FSTP)

برای اخذ اقامت دائم کانادا متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

در طول 5 سال گذشته حداقل دو سال سابقه کار مستمر و تمام وقت یا معادل آن را در رشته‌های مهارتی داشته باشند.

در هر چهار مهارت آزمون آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کنند.

در طول یک یا دو سال گذشته از طرف یک کارفرمای کار مهارتی در کانادا پیشنهاد کار تمام دریافت و یا گواهی رسمی یک رشته مهارتی را از طریق یکی از ایالت‌های کانادا کسب کرده باشند. 

در آخر باید بتوانند نشان دهند که مهارت‌های الزامی متناسب با شغل درخواستی را دارا هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کار (CEC)

برای اخذ اقامت دائم کانادا متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

در هر چهار مهارت آزمون آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کنند.

در طول 3 سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن در کانادا را داشته باشند.

تجربه کاری مرتبط را به طور قانونی در کانادا کسب کرده باشند.

طبق طبقه‌بندی ملی مشاغل در کانادا، تجربه کاری شما باید حداقل در یکی از این دسته قرار بگیرد:

مشاغل مدیریتی (سطح مهارت 0): مشاغل مدیریتی مانند مدیریت رستوران، مدیریت معدن، ناخدای کشتی

مشاغل حرفه ای (نوع مهارت A): مشاغل تخصصی که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند مانند پزشکان، دندان پزشکان و معمارها

مشاغل فنی (نوع مهارت B): مشاغل حرفه‌ای و تکنسین‌ها با مدرک کالج یا کارآموزی مانند سرآشپز، لوله‌کش و تکنسین برق

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که در خارج از کشور صاحب کسب و کار هستند. این باور وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به کمک افراد باتجربه به رشد و شکوفایی اقتصاد کانادا کمک کنند. دو برنامه سرمایه‌گذاری فدرال و برنامه سرمایه‌گذاری کبک در کانادا از برنامه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در کانادا هستند. از شباهت‌ها آن دو می‌توان به ضروری بودن سرمایه‌گذاری برای یک دوره 5 ساله در یک صندوق سرمایه گذاری معتبر اشاره کرد. همچنین متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان زیر مجموعه همراه خود ببرند. اگرچه از ژوئن سال 2014 ، برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فدرال متوقف شده، اما برنامه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کبک همچنان پابرجا هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از روش های متداول اخذ اقامت کانادا است که هر ساله افراد بسیاری از طریق آن اقدام می‌کنند. برای اخذ ویزای دانشجویی، متقاضیان باید تمکن مالی خود را برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل اثبات کرده و یا بورسیه‌های دانشجویی دریافت کرده باشند. قوانین مهاجرتی این کشور به دانشجویان اجازه می‌دهد تا به کمک امتیاز حاصل از تحصیل در کانادا، مراحل اخذ اقامت دائم را راحت‌تر طی کنند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود درخواست داده و پرای دریافت ویزا اقدام کنند. پس از گذشت دو سال نیز می‌توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

6 ویژگی که کانادا را مقصدی جذاب برای مهاجرت می کند

شهروندان کانادایی می‌توانند با داشتن گذرنامه کانادایی در ایالات متحده آمریکا نیز زندگی کرده و به کار مشغول شوند. 

نظام آموزشی و دانشگاه‌های کانادا از رتبه‌های برتر جهانی برخوردار هستند. 

کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان است.

خدمات درمانی رایگان در دسترس همه شهروندان کانادایی قرار دارد.

کانادا بیشترین درآمد، تعطیلات و مرخصی‌های با حقوق را در آمریکای شمالی ارائه می‌دهد.

کانادا از امنیت شغلی و اجتماعی بسیار بالایی بهره‌مند است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 13888