خودسوزی وکیل آمریکایی در اعتراض به تغییرات اقلیمی!

دوشنبه،۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

گروه بین الملل - یک وکیل سرشناس آمریکایی در اعتراض به تغییرات اقلیمی و سیاست‌های مربوط به این مسئله، خود را در پارکی در نیویورک آتش زد که این حادثه منجر به مرگ او شد.

به گزارش پیام ایران بقایای جسد "دیوید باکل" در پارک "پراسپکت" در منطقه پرجمعیت و قدیمی بروکلین در کلانشهر نیویورک پیدا شد.

باکل در یادداشت خودکشی‌اش نوشته است که خود را با استفاده از سوخت‌های فسیلی آتش زده تا به صورت نمادین آسیب‌هایی را نشان دهد که انسان به محیط زیست و زمین می‌زند. او نوشته که بیشتر آدم‌های روی زمین در حال حاضر هوای بد تنفس می‌کنند و بسیاری دچار مرگ زودرس می‌شوند. 

یادداشت خودکشی باکل کمی پیش از خودسوزی برای چند سازمان خبری ایمیل شده بود.  او در این یادداشت نوشته است: آلودگی، سیاره ما را ویران می‌کند و از طریق هوا و خاک و آب آرام آرام آن را غیرقابل سکونت خواهد کرد.

 روزنامه نیویورک‌ دیلی نیوز هم این بخش از یادداشت خودکشی باکل را منتشر کرده است: مرگ زودهنگام من با سوخت فسیلی نمایانگر کاری است که ما داریم با خودمان می‌کنیم... این مسئله تازه‌ای نیست، بسیاری تصمیم گرفته‌اند زندگی‌شان را بدهند چون راه معنادار دیگری برای جبران آسیب‌هایی که می‌بینند، وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: بی بی سی جهانی

کد خبر: 303