گسترش قابل توجه استارت‌آپ‌ها در ایران

دوشنبه،۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

گروه فن آوری - معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: تعداد استارتاپ‌ها در ایران به سرعت گسترش یافته است‌.

سورنا ستاری افزود: پیش‌تر در تاکسیرانی با جوانانی که مهاجرت کرده بودند و به کشور برگشتند تا با راه‌اندازی استارتاپ در حوزه تاکسیرانی فعالیت کنند، برخورد بدی صورت گرفت و حالا ممکن است این اتفاق در حوزه بانک و بیمه نیز رخ بدهد.

وی ادامه داد: از استارتاپ‌ها استقبال می‌شود زیرا خدمات را با قیمت مناسب و به صورت شفاف ارایه می‌کنند .طی دو سال گذشته با پلت فرم استارتاپ‌ها دو هزار جوان را به کشور بازگرداندیم.

معاون رییس جمهور درخصوص فضای مجازی در کشور اظهار کرد: فضای مجازی در حال توسعه است، با گوگل که در خانه‌ها است چه می‌خواهیم بکنیم؟ورود به حوزه استارتاپ‌ها با ایجاد صندوق‌های خطرپذیر شروع شده است. ودادن وام به استارتاپ‌ها خیانت به آنهاست. باید آنها را تامین مالی کرد.وی همچنین گفت: بانکداری در آینده ماندگار است اما آینده نظام بانکداری روشن نیست و نمی‌توانیم با روش‌های جدید بجنگیم باید از آنها حمایت کرده و ایده‌های جدید را بپذیریم .وی افزود: خوشحالم از اینکه بانک‌ها و بیمه‌ها در این حوزه‌ها وارد شدند و شاهدیم که تراکنش‌های بالایی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید انجام می‌شود وبه زودی استارتاپ‌ها بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور می‌شوند.

کد خبر: 301