وزنه برداری ایران با دو سهمیه در المپیک 2020!

شنبه،۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

گروه ورزش - وزنه برداری - فدراسیون جهانی وزنه برداری رسما اعلام کرد ایران نمی تواند بیش از 2 سهمیه در المپیک 2020 در بخش مردان داشته باشد.

به گزارش پیام ایران، در حالی که تا المپیک 2016 در رشته وزنه برداری هر کشور می توانست 6 سهمیه کسب کند و به دلخواه وزنه برداران خود را به این رویداد بزرگ اعزام کند؛ شرایط برای المپیک 2020 محدود و سخت شده است.
طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری سهمیه های کشورها بر اساس نمونه های مثبت آنها از المپیک 2008 تا قبل المپیک 2020 محاسبه می شود. بر این اساس IWF اعلام کرد ایران هم با 10 نمونه مثبت تنها چهار سهمیه مردان و زنان( هر کدام دو سهمیه) در المپیک توکیو خواهد گرفت. کشورهایی نظیر روسیه و چین که در سال های اخیر بیشتر نمونه مثبت داشتند، کمتر از این سهمیه دارند که کار را برای آنها سخت تر هم می کند.
با توجه به اینکه ایران در وزنه برداری زنان هنوز حرفی برای گفتن ندارد و حتی تا به حال در رقابت های بین المللی هم شرکت نکرده، بدین ترتیب از المپیک بعدی فقط 2 سهمیه می تواند در بخش مردان داشته باشد که کاهش چشمگیری نسبت به دوره های قبلی است که حداقل 5 وزنه بردار در المپیک از ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 255