همه چیز برای داشتن کفش هایی خوشبو

سه شنبه،۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲

گروه زندگی> احمد عباسی - بوی بد کفش ها موضوع مهم و خجالت آوری است که حتما بارها به راه های برطرف کردن آن اندیشیده اید. ساده ترین راهکار آن است که به کفش هایتان فرصت نفس کشیدن دهید. به این معنی که هر روز و متوالیا، به خصوص در فصل های گرم سال کفش واحدی را به پا نکنید و به کفش های خود اجازه هوا خوردن بدهید. راه ساده دیگر آن است که هرازگاهی کفش ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد آنها برطرف شود. اما در ادامه به ارائه راهکارهای دیگری در این زمینه می پردازیم.

استفاده ازجوش شیرین

jwsh_shyryn.jpg

این ماده قابلیت از بین بردن بوهای بد را دارد. می توانید مقداری جوش شیرین را در پارچه کوچکی بریزید و پارچه را به صورت کیسه کوچکی درآورده و داخل کفش هایتان بگذارید. دو کیسه جوش شیرین برای هر کفش کفایت می کند. اجازه دهید تا زمان برطرف شدن کامل بو، جوش شیرین داخل کفش بماند.

راه دیگر هم آن است که جوش شیرین را مستقیما داخل کفش بپاشید و اجازه دهید از شب تا صبح باقی بماند. صبح قبل از پوشیدن کفش ها جوش شیرین را از درون آنها بتکانید و سپس به پا کنید.

استفاده از الکل یا پد الکلی

pd_lkhly.jpg

از آنجا که باکتری های داخل کفش عامل اصلی ایجاد بوی بد آنها است، می توانید با کمی الکل با این باکتری ها و درنتیجه بوی بد کفش مقابله کنید. روش کار به این ترتیب است که اول اجازه دهید عرق داخل کفش کاملا خشک شود. سپس با کمی الکل یا پدهای الکلی تمیز کننده داخل کفش را مرطوب کنید و بگذارید مدتی باقی بماند. بعد از آن می توانید کفش را درهوای باز بگذارید تا خشک شود و به این ترتیب بوی بد کفش برطرف خواهد شد.

ترکیب سرکه و آب

ab_w_srkhh.jpg

سرکه هم درست مانند الکل قابلیت از بین بردن باکتری ها را دارد. مقداری سرکه و آب را به نسبت دو به سه با هم ترکیب کنید. داخل کفش را با ترکیب آب و سرکه مرطوب کنید و بعد آنها را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند. با این کار باکتری های داخل کفش و بوی بد آن را از بین برده اید.

استفاده از اسانس های گیاهی

sns_hy_tbyy.jpg

اسانس های گیاهی همچون اوکالیپتوس که در عطاری ها موجود است با بوی قوی و تند خود می تواند بوی داخل کفش را از بین ببرد. کافی است اسانس مورد نظر را تهیه کرده و تکه پارچه ای کتانی را به آن آغشته کنید. داخل کفش را با پارچه مرطوب کنید و چند ساعتی آن را به حال خود رها کنید. پس از آن خواهید دید که بوی بد کفش برطرف شده است.

انتهای پیام/

ترجمه از سایتmyhealthtips

 

کد خبر: 158