دریاچه چیتگر با نوای مرغان دریایی

جمعه،۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

گروه گردشگری- دریاچهٔ مصنوعی چیتگر با مساحت ۳۳۰ هکتار در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. این دریاچه از شمال به بزرگراه همت، از شرق به محور چهار باغ و از جنوب و غرب به پارک جنگلی چیتگر محدود می‌گردد.

در حال حاضر با پیگیری شهرداری تهران این پروژه در حال ساخت و آماده سازی می‌باشد که زمان بهره برداری از فاز اول این طرح شامل ساخت دریاچه مصنوعی، پهنه ساحلی و بهره برداری از ادامه بزرگراه شهید حکیم، بهار سال ۱۳۹۲ پیش بینی شده‌ است. پس از اتمام فاز اول، ساخت فاز دوم طرح به مساحت ۱۴۰ هکتار در جنوب بزرگراه حکیم شامل جزایر آبی، محور چهار باغ، پارک آبی و مونوریل چیتگر دردستور کار شهرداری قراردارد.

2_8.jpg

از جمله مشخصات این دریاچه ایجاد محیطی زیبا و دلنشین برای گردشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، چشم‌اندازهای زیبا و متنوع با توجه به عناصر عملکردی درونی و بیرونی دریاچه، جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، اسکله تفریحی، امکانات خدماتی رفاهی، شهربازی و امکانات اقامتی از جمله امکانات تفریحی این مجموعه می‌باشد.

3_7.jpg

این مجموعه به دلیل مجاورت با پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمال کن، پارک جنگلی کوهسار، پارک ارم، محور چهار باغ، مجموعه ورزشی آزادی، شهر بازی هزار و یک شهر، پردیس اسب سواری، بوستان آبشار تهران و بوستان کوهستانی ایثار (تپه نورالشهدا در بالای شهرک شهید باقری و شمال بزرگراه شهید خرازی) و روددره کن (بوستان جوانمردان) قابلیت مناسبی برای برطرف سازی نیازهای تفریحی - گردشگری شهروندان تهرانی دارد.

5_3.jpg

همچنین از جدیدترین امکانات این مجموعه می‌توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالب و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان فراهم کرده‌است تا بتوانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پرآب راه رفته و حال و هوایی تازه کنید. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه مشاهده می‌شود و می‌توانید تا نزدیکی آب بروید.

انتهای پیام/

 

کد خبر: 130